KRISTOV DRUGI DOLAZAK Užas i/ili radost?
Iz riznice crkvenog naučiteljstva donosimo promišljanje sv. Lovre Brindisijskoga o Kristovom drugom dolasku.
Iz riznice crkvenog naučiteljstva donosimo promišljanje sv. Lovre Brindisijskoga o Kristovom drugom dolasku.
Uoči blagdana bl. Alojzija Stepinca, kojega u litanijama nazivamo Uzorom kršćanske mirne savjesti, donosimo video-serijal o duhovnom liku našega Blaženika. U serijalu sudjeluju preč. Vlado Razum, rektor kapele Corpus Domini, te s. Marija Petra Klobučar, poglavarica Samostana Pohoda Marijina u Zagrebu. Osim što će nam približiti duhovni lik bl. Alojzija Stepinca kroz tri teme – molitvu, euharistiju i savjest, govorit će i o kapeli Corpus Domini, njenoj povijesti i trajnom euharistijskom klanjanju koje ondje traje od 1943. godine.
"Ti si tamo gdje je tvoja svijest. Ti nisi tamo gdje nisi svjestan! Tamo si mrtav!", često je ponavljao prof. Ivančić.
'Treba li nastaviti s molitvom u trenucima kada nam misli odlutaju', te 'koliko je ispravno da težinu grijeha određujemo po vlastitoj savjesti' - dva su pitanja, među drugima, iz emisije 'Halo, velečasni!' na koja nam je ovoga tjedna odgovore pokušao dati vlč. Ljubo Vuković, župnik zagrebačke župe Sv. Nikole Tavelića na Kustošiji, a mi ih izdvajamo za čitatelje Hrvatske katoličke mreže.
Ispovijed nije mjesto gdje se trebamo doći hvaliti svojom svetošću nego je mjesto pokajanja. Nemojmo lagati sami sebe, plaća grijeha je smrt, a sam Isus nam kaže da je lažac svatko tko kaže da nema grijeha.
Uoči blagdana sv. Thomasa Becketta, mučenika savjesti, podsjećamo na govor koji je sadašnji papa emeritus Benedikt XVI. održao 4. lipnja 2011. godine u zagrebačkom HNK, prigodom svoga pohoda Zagrebu i Hrvatskoj. Njegove su misli i danas toliko aktualne i proročke, da smo odlučili govor donijeti u cijelosti:
Hrvatski svećenik fra Mate Bašić u svom promišljanju o pitanju priziva savjesti, slobodne volje i slobode piše što to uopće jesu savjest, sloboda i volja. Kaže kako se mnogi pozivaju na slobodu a da uopće nisu objasnili pojmove slobode, savjesti i volje, a iz njihovih se izlaganja da ne vidi razumiju li što ti pojmovi znače.
"Kad čovjek gazi savjest, postaje nečovjek. Uzalud je sve što čini i zaludan je njegov boravak na Zemlji. Kad, naprotiv, čini što je dobro i pravedno, sretan je i kad nema ništa drugo do kruha i ruha. Savjest je otvoren put k Iskonu, k Izvoru. Savjest je izravno komuniciranje s Bogom i onda kad toga nismo svjesni. Onaj tko čini dobro jest s Bogom. Bezbožan je onaj tko čini zlo pa makar riječima i priznavao Boga" piše Tomislav Ivančić u knjizi "33 meditacije".
U 16. stoljeću dva proslavljena duhovna vođe, Martin Luther i sveti Thomas More, stajali su na suprotnim stranama vjerskih rasprava svog doba. Ironično, oni su zauzeli svoj stav prema istom principu: pozivu na savjest. Luther je umro izvan Katoličke crkve jer je tvrdio da ga je savjest natjerala da se suprotstavi Crkvi. More je mučenički umro jer je inzistirao na tome da mu je savjest zabranila suprotstavljanje Crkvi.
Dobar ispit savjesti nije jadikovanje nad vlastitim neuspjesima već je usmjeren prema naprijed i vodi nas Kristu.
Ova stranica koristi dvije vrste kolačića: nužne tehničke kolačiće i kolačiće za analitiku. Slažete li se s korištenjem kolačića za analitiku?