Budi dio naše mreže

Ključna riječ: marko-taborsky

Koja je veza palače i hrama u drevnim orijentalnim jezicima?

O istoj hebrejskoj i aramejskoj riječi koja se različito prevodi na suvremene jezike u kratkoj leksičko-semantičkoj bilješci za Hrvatsku katoličku mrežu piše Marko Taborsky, student poslijediplomskog studija biblijskih znanosti i arheologije na Fakultetu biblijskih znanosti i arheologije u Jeruzalemu.

Je li Apostol doista promijenio svoje ime iz Savao u Pavao?

"Savao se najvjerojatnije već pri rođenju zvao Pavao. Suprotno uvriježenom mišljenju, Savao nije napustio svoje staro židovsko ime kako bi u potpunosti prihvatio svoj novi život, poziv i poslanje Kristova misionara i apostola među poganima i tek tada uzeo novo rimsko ime", za Hrvatsku katoličku mrežu piše Marko Taborsky, student poslijediplomskog studija biblijskih znanosti i arheologije na Fakultetu biblijskih znanosti i arheologije u Jeruzalemu.

O podrijetlu slavlja Nove Godine: Zašto godina započinje upravo 1. siječnja?

Slavlje 1. siječnja kao Nove Godine, kao prvog dana prvog mjeseca kalendarske godine te tako i dana početka čitave godine, svoje podrijetlo ima u kalendaru drevnog Rima, za Hrvatsku katoličku mrežu piše Marko Taborsky, student poslijediplomskog studija biblijskih znanosti i arheologije na Fakultetu biblijskih znanosti i arheologije u Jeruzalemu.

POSTANAK 3, 15 Tko će zmiji glavu satirati – on ili ona?

"Redak Post 3,15 dio je trostruke Božje kazne (prokletstva) izgovorene trima akterima takozvanog izvornog ili istočnog grijeha naših praroditelja (usp. Post 3,14-19), i to onaj upućen zmiji. Budući da se moderna biblijska izdanja na raznim svjetskim jezicima ne slažu u prijevodu subjekta koji će zmiji glavu satirati, ovaj će se egzegetski članak usredotočiti upravo na to pitanje, jedno od mnogih kojima obiluje ovaj zaista bogati odlomak. Tko će, dakle, zmiji glavu satirati – 'on' ili 'ona'?" za Hrvatsku katoličku mrežu piše Marko Taborsky, student poslijediplomskog studija biblijskih znanosti i arheologije na Fakultetu biblijskih znanosti i arheologije u Jeruzalemu.

U čemu je razlika između groblja i nekropole?

"U arheološkim i antropološkim istraživanjima intrigantnog svijeta pogrebnih praksi i običaja te posljednjih počivališta redovito se pojavljuju dva pojma: groblje i nekropola. Premda se često upotrebljavaju naizmjenično kao sinonimi, ova dva izraza u sebi nose ponešto različita značenja koja odražavaju povijesne, kulturne i arhitektonske kontekste u kojima se koriste. U ovom se članku nastoji proniknuti u suptilne, ali značajne razlike između groblja i nekropole, rasvjetljujući pritom njihove jedinstvene karakteristike", za Hrvatsku katoličku mrežu piše Marko Taborsky, student poslijediplomskog studija biblijskih znanosti i arheologije na Fakultetu biblijskih znanosti i arheologije u Jeruzalemu.

Koje je izvorno ime i područje Mezopotamije?

Za Hrvatsku katoličku mrežu piše Marko Taborsky, student poslijediplomskog studija biblijskih znanosti i arheologije na Fakultetu biblijskih znanosti i arheologije u Jeruzalemu.

Je li Eva Adamu u Edenskom vrtu stvarno dala jabuku?

Odakle je u govor o grijehu Adama i Eve u Edenskom vrtu (usp. Post 3) došla jabuka, poznata i kao „jabuka grijeha“ za Hrvatsku katoličku mrežu piše Marko Taborsky, student poslijediplomskog studija biblijskih znanosti i arheologije na Fakultetu biblijskih znanosti i arheologije u Jeruzalemu.

Evo zašto mnogi brakovi ne uspiju

Pročitajte kratak biblijsko-teološki komentar kojeg za Hrvatsku katoličku mrežu piše Marko Taborsky, student poslijediplomskog studija biblijskih znanosti i arheologije na Fakultetu biblijskih znanosti i arheologije u Jeruzalemu.

Zašto je Mojsije morao izuti obuću s nogu pred gorućim grmom

"Razmišljajući o Božjoj objavi Mojsiju u gorućem grmu na Horebu u trećem i četvrtom poglavlju Knjige Izlaska, postavlja se pitanje i zašto Mojsije mora izuti svoju obuću s nogu", za Hrvatsku katoličku mrežu piše Marko Taborsky, student poslijediplomskog studija biblijskih znanosti i arheologije na Fakultetu biblijskih znanosti i arheologije u Jeruzalemu.

Šimune Ivanov, ljubiš li me? Ljubiti i voljeti nije isto!

O dijalogu Isusa i Petra kao dinamici odnosa Boga i čovjeka, odnosno o o glagolima „ljubiti“ i „voljeti“ u Iv 21,15-17 za Hrvatsku katoličku mrežu piše Marko Taborsky, student poslijediplomskog studija biblijskih znanosti i arheologije na Fakultetu biblijskih znanosti i arheologije u Jeruzalemu.

1 2 3 4
Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja