Bijes je ugroza i čovjekovog duha i tijela
Bijes je legitimna čovjekova reakcija na nepravdu ili veliku ugrozu, ali rijetko se prepuštanje bijesu pokaže kao dobro rješenje.
Bijes je legitimna čovjekova reakcija na nepravdu ili veliku ugrozu, ali rijetko se prepuštanje bijesu pokaže kao dobro rješenje.
Ljutnja može biti signal da nešto nije u redu i da se treba suočiti s time i tražiti rješenje.
Koliko puta kažemo da nam netko „ide na jetra”, da smo se "smrzli od straha", da je nekoga "stisla tuga", da je netko "tvrda srca"…? No jeste li znali da to nisu samo pjesnički izrazi. Osjećaji nas zaista truju? Pogledajmo kako osjećaji utječu na pojedine organe kako bismo lakše shvatili kako su tijesno povezani s trovanjem tijela.
Pogledajmo Isusove riječi o tome kako se od sedam smrtnih grijeha možemo okrenuti kreposnom životu ispunjenom istinom, ljubavlju i mirom.
„Al' Gospodin čeka čas da vam se smiluje, i stog izgleda da vam milost iskaže jer Gospodin je Bog pravedan – blago svima koji njega čekaju“ (Iz 30,18). Bog namjerno čeka, čeka jer više voli smilovanje i opraštanje nego kaznu.
Kada se ljudi ljute, njihova se srca sve više udaljavaju. Da bi se prevladala udaljenost, treba vikati. Što su udaljeniji, ljudi moraju jače vikati da bi jedni druge čuli. Što se pak događa kad su ljudi zaljubljeni? Ne viču. Dapače, govore tiho. Zašto? Njihova se srca zbližavaju.
Kajemo li se za ljutnju koja nanosi bol drugima ili smo preponosni i nismo spremni priznati da smo pogriješili? Možemo učiti na primjeru svetog Jeronima i ispitati vlastiti život, pogotovo ako smo skloni bijesu.
Blag apel prema djetetu pun je misterioznog autoriteta i uvjerljive snage, dok glasna ljutnja samo služi udaljavanju djeteta od oca i narušavanju njegova autoriteta u djetetovim očima.
Kako prionuti uz Gospodina kada smo ljuti, ogorčeni ili razočarani s njim?
No treba li svaki proplamsaj osjećaja držati opasnom strasti? Zar je idealna ona osoba koja se ne uznemiruje ni zbog čega niti se ičim oduševljava, koja je apatična ili – kako narod kaže – koja je „poput sante leda“? Je li nemoralno naljutiti se kada vidimo da netko čini zlo i je li moralno sačuvati mir kada vidimo da je netko zlostavljan? Kršćanski je moral u tome naučio razlikovati stvari.
Ova stranica koristi dvije vrste kolačića: nužne tehničke kolačiće i kolačiće za analitiku. Slažete li se s korištenjem kolačića za analitiku?