Budi dio naše mreže

'Ružičnjak' i 'Lotrščak' - škole koje njeguju općeljudske i kršćanske vrijednosti

Sviđa li vam se škola koja štiti i čuva obitelj, koja čuva i njeguje temeljne ljudske, društvene i kršćanske vrijednosti te u kojoj su roditelji na prvom mjestu? Upoznajte osnovnu školu za dječake 'Lotrščak' i školu za djevojčice 'Ružičnjak', koje je osnovao Roditeljski institut za odgoj i obrazovanje RINO.

/ Mislava Bišćan

“Osnovna škola za dječake ‘Lotrščak’ i za djevojčice ‘Ružičnjak’ osnovane su zato što nam je bitno osvijestiti i naglasiti pravo i odgovornost roditelja da slobodno biraju način na koji će odgajati svoju djecu”, rekao je vjeroučitelj iz škole ‘Lotrščak’ Martin Kajtazi. Sve je krenulo od tečajeva ‘Obiteljskog obogaćivanja’ na kojima se roditeljima nudila mogućnost učenja i izmjenjivanja iskustava s drugim roditeljima. U želji da školska sredina bude komplementarna obiteljskom odgoju te da zajedno budu podrška djeci u njihovom sazrijevanju, odrastanju i obrazovanjupokrenuli su vrtić te prve roditeljske škole u Hrvatskoj – ‘Ružičnjak’ i ‘Lotrščak’.

Ono što je karakteristično za ove škole jest ideja da se, osim ostvarivanja intelektualnog potencijala, s učenicima radi na razvoju karaktera i osobnosti te da se njeguje rast u vrlinama – općeljudskim, društvenim i kršćanskim. “Obitelji i škola čine dvije skladne i uravnotežene cjeline, pogotovo kada se biraju ciljevi i vrijednosti kod odgajanja djeteta”, kazao je Martin Kajtazi.

Posebnost ovih škola je i ta da se njihov pedagoški princip temelji na mentorstvu i omogućuje osobni pristup svakom učeniku. Personalizirano obrazovanje postižemo preko mentorstva, a to znači da učitelji rade s djecom na vrlinama. Svakoga mjeseca to je druga vrlina. Roditelji su s time oduševljeni jer i s njima razgovaramo o djeci kako bismo im pomogli da postanu odgovorne, zrele i samostalne osobe”, ističe vjeroučitelj škole ‘Lotrščak’.

Karakteristika ovih dviju škola je i diferencirano obrazovanje, odnosno djevojčice i dječaci su odvojeni zbog, ističu, osobnog pristupa učenicima, ovisno o tempu njihova razvoja i učenja. Naime, znanstvena istraživanja pokazuje da se djevojčice i dječaci ne razvijaju istim tempom fizički i psihički i odvojeno obrazovanje je u njihovom interesu. Osim toga, djeca su danas pod velikim pritiskom da što prije postanu odrasli, pa se često događa i da prebrzo odrastaju. “Treba im dopustiti da uživaju u djetinjstvu”, slažu se u ovim školama.

“Roditelji čija su djeca pohađala državne škole i kasnije krenula u škole koje nude diferencirano obrazovanje, kažu da su vrlo zadovoljni i da im je žao što djecu nisu prije upisali”, svjedoči Martin Kajtazi, koji je u školi ujedno i mentor.

Razgovarali smo i s Nikolinom Vukojević Maglica čija djevojčica ide u 3. razred osnovne škole ‘Ružičnjak’. Ističe da je dijete upisala u ‘Ružičnjak’ jer je riječ o školi koja nudi cjeloviti odgoj i obrazovanje. “Moje dijete je u školi više nego u svome domu i željeli smo da vrijednosti koje njeguje naša obitelj budu u skladu s vrijednostima škole koju pohađa. U školi se tako nastavlja naš obiteljski odgoj”, kazala je majka devetogodišnje Antee.

Na pitanje kako doživljava mentorstvo, odnosno personalizirani pristup svakom djetetu, ističe da je i s time vrlo zadovoljna. Mentorstvo je tri puta godišnje kada suprug i ja s učiteljicom razgovaramo o našem djetetu, o onome što mi kao roditelji primjećujemo i o onome što učiteljica primjećuje. Mentor nije samo autoritet, nego je i prijatelj i podrška i nama i njoj. U razredu moje kćeri je dvanaest djevojčica pa je osobni pristup moguć i to je olakšavajuća okolnost i za učiteljice”, kazala je Nikolina Vukojević Maglica.

U obje škole djeca nose uniforme što kod nekih izaziva odbojnost, no ova majka poziva sve roditelje i u državnom školama da prihvate uniforme je to olakšava odlazak u školu i umanjuje socijalne razlike. Iako mnogi misle da na taj način dolazi do uniformiranosti i da se zanemaruje osobnost djeteta, ova majka ističe da se “individualnost ne mjeri vanjštinom i markiranom robom, nego osobnošću”.

Škole ‘Lotrščak’ i ‘Ružičnjak’ otvorene su od 7 ujutro i nude mogućnost dnevnog boravka do 17 sati, za sada, sve do 6. razreda. U vrijeme produženog boravka pišu se domaće zadaće, ali su ponuđene i mnoge druge aktivnosti poput robotike, šaha, plesa, glazbene škole, španjolskog jezika, sportskih aktivnosti i drugo.

Osnivač škola RINO institut iza sebe ima iskustvo od sedamdeset godina djelovanja ovakvih škola u Španjolskoj i Velikoj Britaniji. Škola se plaća, a informacije o tome, kažu, dobit ćete u razgovor s vodstvom škole. Tu su, ističu, socijalno osjetljivi.

Želite li svoje dijete upisati u jednu od ovih škola, ono treba proći testiranje u državnim matičnim školama prema mjestu stanovanja, a na mrežnim stranicama škola mogu se saznati ostale informacije o upisima. Od jeseni obje škole sele na novu adresu – Donje Svetice 127. Interes je velik, ističu, a najbolji promotori su im roditelji

Obratite nam se

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja