Budi dio naše mreže

U emisiji HKR-a Novi valovi dobrote, urednice i voditeljice Sonje Kuzmić, 10. ožujka gostovala je profesorica matematike i fizike u Osnovnoj školi Augustina Harambašića u Zagrebu Ines Kniewald. Tema razgovora bila je inovativan način predavanja neomiljenih predmeta.

/ dz

“Vjerujem da svoju ljubav prema matematici i informatici dugujem svojim odličnim učiteljima u osnovnim i srednjim školama. Kada sam ja bila đak, nije bilo PC-a niti miša. To je danas nezamislivo. Tada su to bila mađarska računala, a na vježbama nas je bilo pet oko jednog računala. Radili smo na osnovnim programiranjima.

Zanimljiva je anegdota da učenici prof. Kniewald uvijek sa čistim oduševljenjem pričaju o načinu na koji predaje.

“Mislim da djeca vole matematiku i informatiku, a na nama učiteljima je da tu ljubav razvijemo.”

“Trudim se novo gradivo temeljiti na onome što učenici već znaju povezujući ih sa iskustvom iz svakodnevnog života i navoditi im primjere za koje nisu ni svjesni da je njihova podloga matematička. Primjerice, da ne mogu otići u dućan i nešto kupiti, a da ne znaju matematiku. Osim toga, trudim se da učenici znanje steknu što više na satu, a da kod kuće samo provježbaju, rješavajući domaću zadaću koja je slična zadacima koji su obrađeni na satu. Ne bih rekla da je matematika bauk. Primjerice, učenicima prvog razreda najčešće je teže savladati tehniku čitanja nego zbrajanje i oduzimanje. Osim toga, matematičko razmišljanje se razvija, ali radom. Možete ga usporediti sa sviranjem klavira. Svaki učenik može postići zavidan uspjeh, ali uz dovoljno vježbe. Često znam reći učenicima da možda neće svi biti natjecatelji, ali za vrlo dobar ili odličan svi mogu naučiti” rekla je prof. Kniewald.

Znamo da matematiku treba vježbati. To nije uvijek bilo radosno.

Matematika / Foto: Unsplash

“Matematika svakako ne bi trebala biti dosadna. Problem je kada učenik propusti koji sat radi bolesti ili nekih drugih problema. Tada krenu problemi. Mi na satu radimo uvijek “mrvicu” nečeg novog. Naravno, problem je kada se te “mrvice” nagomilaju. Naravno, trudimo se da im se pomogne kroz dopunsku nastavu. Učenici koji to žele, uvijek mogu uhvatiti ritam. Ključ uspjeha u matematici je redovito pisanje domaćih zadaća”, istaknula je Kniewald.

Domaća zadaća / Unsplash

“Nikada nisam radila na način da sam pisala i govorila, a da me učenici samo slušaju. Današnja djeca traže interakciju. Što se tiče online nastave, svi mi učitelji i dalje smo učenici jer nas je sve to zateklo. Preko vikenda smo osposobili virtualne učionice i u ponedjeljak je sve funkcioniralo.

Online nastava u ovoj situacije jest nužna, ali ništa ne može zamijeniti nastavu uživo.

Uložili smo ogroman trud da učenicima na što bolji način približimo gradivo. Većina nas doslovce je bilo cijeli dan na računalu, pripremajući nastavu, razgovarajući s učenicima, doslovno bili s njima na telefonu. Vrlo brzo sam krenula u online sat u realnom vremenu. Jedino što mi nedostaje jest u radu s geometrijom da ne možete vidjeti što i kako crtaju. Tako da online nastava u ovoj situacije jest nužna, ali ništa ne može zamijeniti nastavu uživo. To i djeca razumiju i sami kažu da to nije isto” podijelila je s nama prof. Kniewald.

Foto: Sonja Kuzmić i prof. Ines Kniewald

Na upit o cilju svakog učitelja, prof. Kniewald je rekla da bi to trebao biti da ih učenici nadmaše i da budu bolji od njega. “Jedino tako društvo može napredovati. Imamo prekrasnu djecu, na nama je da im pomognemo da odrastu u odlične ljude. Ne mora svaki učenik biti odličan učenik, ali može i treba biti odličan čovjek. U tome učitelji moraju biti potpora učenicima i njihovim roditeljima”, zaključila je naša današnja gošća, prof. Ines Kniewald.

Današnju emisiju Novi valovi dobrote možete pogledati niže:

 

Novi valovi dobrote

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja