U HKR-ovoj emisiji "Novi valovi dobrote" urednika Borne Marinića gostovala je edukatorica za odgoj Glorija Peranić u ponedjeljak, 7. prosinca.
Glorija Peranić prva je certificirana odgajateljica programa “Pozitivne discipline” u Hrvatskoj te se na svom životnom putu usmjerila na obrazovanje djece kao i na dodatnu edukaciju. Vodi Facebook stranicu Edukatorica za odgoj gdje pomaže roditeljima u odgoju.
Kako je rekla, njezin put nije bio lak jer u Hrvatskoj nije postojao program “Pozitivne discipline”.
“Počela sam raditi na ideji ako želim bolje za djecu, moram dati bolje odgojne alate njihovim roditeljima. Upravo mi je američka edukacija ‘Pozitivna disciplina’ dala odgovore na ta pitanja”, istaknula je Peranić.
Naša sugovornica nam je otkrila kako je od samog početka obrazovanja znala da će se baviti djecom.
“Zadovoljna sam svojim odlukama što se tiče formalnog obrazovanja. Shvatila sam da nije dovoljno samo davati podršku djeci nego da treba i roditeljima treba pomoći.
Povremeno se susrećem s roditeljskim sumnjama u svoje stručne savjete jer sama nisam roditelj. No moja publika nema problema s tim što nisam roditelj, a koji imaju problem ti me i izbjegavaju. Naime, ja ne govorim iz perspektive subjektivnog roditelja nego sve što ja govorim iz perspektive je istraživanja.”
Prema riječima Glorije Peranić, program “Pozitivna disciplina” skup je ideja kao rezultat istraživanja pedagoga, psihologa i odgajatelja na principima Alfreda Adlera i Rudolfa Dreikursa.
“Smatramo da se djeca ponašaju s obzirom na to kako se osjećaju. ‘Pozitivna disciplina’ zagovara kako djetetu treba zadovoljiti dvije potrebe, a to je potreba za pripadanjem i doprinosom. Kako bi se zadovoljile te dvije potrebe treba zadovoljiti visoku razinu poštovanja roditelja prema djetetu i djeteta prema roditeljima kako bi dijete razvilo odgovornost prema svojoj zajednici.”
Kad se pogleda suvremenog roditelja, kako je primijetila Peranić, počeo je prevladavati tip popustljivog roditelja.
“Od nekada prestrogog roditelja današnji prepopustljiv roditelj je jednako loš. Treba težiti balansu. Ne mora se biti ili popustljiv ili strog. Može se biti emotivan roditelj, ali da se postave granice. Postoji način da se postave granice na emotivno nježan način.”
Peranić smatra kako svakom djetetu treba pristupiti kao individui.
“Roditelji trebaju raditi na tome da dijete dobije pozitivnu sliku o sebi te da zadobije samopouzdanje. Mnogi upiti roditelja odnose se na neposluh. Roditelji ne uspijevaju postići suradnju s djetetom, pa kažu da je neposlušno. Ali to je tako samo iz perspektive roditelja jer s djetetom treba znati kako”, poručila je Glorija Peranić.