Budi dio naše mreže

Kontemplacija u tajnosti - Šesti dan e-duhovnih vježbi

Pred ovogodišnji blagdan sv. Franje pazinski su fratri pripremili duhovne vježbe u potpunosti usmjerene na molitvu i to na molitvu po uzoru na sv. Franju Asiškoga. Franjevačke e-duhovne vježbe zamišljene su kao poticaj na razgovor s Bogom kroz četiri koraka: pripremu, čitanje, razmatranje i molitvu. Poseban korak je "za sutra". Autor teksta razmatranja je fra Darko Tepert.

/ dt

U dogovoru s franjevcima iz Pazina, prenosimo isječke iz franjevačkih e-duhovnih vježbi 2019. Ako već niste, svakako preuzmite mobilnu aplikaciju e-duhovne vježbe za Android i iOS.

Uvod

Kontemplacija ili iskustvo uzajamnog motrenja između Boga i čovjeka jedan je od najizvrsnijih oblika prisnosti s Bogom, koji bi čovjek mogao iskusiti.

Priprema

Sjeti se jučerašnjeg čitanja iz Franjina životopisa. Sveti Franjo često se povlačio u samotničku molitvu iz koje se vraćao sav preobražen, kao da je drugi čovjek, ali se odmah nastojao uskladiti s drugima i prikriti bilo kakav trag nadzemaljske ugodnosti koju je doživio. To je bilo iskustvo Božje blizine, koje je on nastojao sačuvati u tajnosti. Zamisli danas kako započinješ svoj tajni susret s Gospodinom. Neka Ti za pripremu pomognu riječi Psalma 145:

»Blizu je Gospodin svima koji ga prizivlju, svima koji ga zazivaju iskreno.«

Čitanje

Odlomak iz »Evanđelja po Mateju« zasigurno Ti je dobro poznat. Zato se duže zadrži na njemu, kako Ti ne bi promakli detalji koji Ti inače promaknu.

Iz Evanđelja po Mateju (Mt 6,5-8)

»Tako i kad molite, ne budite kao licemjeri. Vole moliti stojeći u sinagogama i na raskrižjima ulica da se pokažu ljudima. Zaista, kažem vam, primili su svoju plaću. Ti, naprotiv, kad moliš, uđi u svoju sobu, zatvori vrata i pomoli se svomu Ocu, koji je u skrovitosti. I Otac tvoj, koji vidi u skrovitosti, uzvratit će ti.
Kad molite, ne blebećite kao pogani. Misle da će s mnoštva riječi biti uslišani. Ne nalikujte na njih. Ta zna vaš Otac što vam treba i prije negoli ga zaištete.«

Razmatranje

Isus naglašava razliku koja bi trebala postojati između licemjera i njegovih učenika. Licemjeri su poput antičkih glumaca koji su na licu nosili masku. Ta je maska trebala označavati karakter lika koji su tumačili. Slično čine i oni koji mole samo jer žele da ih ljudi vide, da bi ih smatrali pobožnima. Isus Te danas potiče da razmisliš o svojim motivacijama. Zašto moliš? Želiš li da drugi uoče tvoju pobožnost? Iskreno odgovori na to pitanje.

Tvoja bi molitva morala izvirati iz želje da budeš s Bogom, a ne iz potrebe da Te drugi smatraju pobožnim, da Te zbog toga hvale i da o Tebi imaju lijepo mišljenje. Isus nije protiv javne i zajedničke molitve, ta i sâm je molio pred drugima i zajedno s njima, kao što su to činili i prvi kršćani. Pitanje je upravo u motivaciji.

Isus Ti kaže: »Kad moliš, uđi u svoju sobu, zatvori vrata i pomoli se svomu Ocu koji je u skrovitosti.« Riječ »soba« u grčkom izvorniku ne označava tek bilo koju sobu, nego unutarnju sobu kuće, onu sobu u koju ne ulazi baš svaki gost. Katkad označava i spavaću sobu. To je onaj najintimniji dio kuće. Onamo Te Isus poziva na molitvu. Duhovno to možeš shvatiti kao najintimniji dio svoga bića. Tvoj susret s Bogom treba se dogoditi u intimi. To nije nešto o čemu trebaš trubiti pred drugima. To je iskustvo između Tebe i Boga. To je tajna.

Molitva

Uđi ponovno u svoju unutarnju sobu, u svoju intimu. Stani pred Boga bez maske i predaj mu cijeli svoj život i svega sebe. Šapni mu na uho sve što mu imaš reći. Osluškuj hoće li i on nešto šapnuti Tebi.

Za sutra

Pred kraj dana ili prije počinka pročitaj nastavak »Drugog životopisa sv. Franje« fra Tome Čelanskog. U ovom odlomku govori se o snazi molitve.

Toma Čelanski, Drugi životopis sv. Franje (2Čel 100-101)

Kad je sveti Franjo u obitavalištu kod Porcijunkule molio, desilo se da mu je posve povjerljivo došao asiški biskup u posjet, kao što je to običavao. A čim je ušao u obitavalište, bez ikakva obzira je otišao do svečeve ćelije. Pokucao je i kao da je htio ući. I gle, kad je zavirio i opazio sveca kako moli, najednom je počeo drhtati, a udovi su mu se ukočili te je izgubio i govor. Odmah je po volji Božjoj silom izguran van i podalje je natraške odveden. Držim da je ili bio nedostojan gledati onu tajnu ili je onaj bio dostojan da više zadrži ono što je držao. Biskup se osupnut vratio k braći i, zadobivši govor, najprije je riječima priznao krivnju.

Ključne riječi:
franjevačke e-duhovne vježbe

Obratite nam se

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja