Istinski vjerovati u Krista znači željeti jedinstvo, a željeti jedinstvo znači željeti pravu Crkvu. Molimo i radimo na tome da ostvarimo to jedinstvo - iscjeljenje i ponovno ujedinjenje Kristova Tijela na zemlji.
Naš je Gospodin tražio “da i oni budu u nama”. (Ivan 17,21)
Jedinstvo kršćana događa se kada kao jedno Tijelo sudjelujemo u životu Presvetoga Trojstva. Život Trojstva prebiva u nama kada sudjelujemo u životu milosti koju nude sakramenti. Ovaj milosni život darovan nam je u krštenju, osnažen u sakramentu svete potvrde i može se obnavljati čak svakodnevno ako primimo Krista u svetoj Euharistiji i očistimo se od svojih grijeha u ispovijedi, piše Catholic Exchange.
Naš je Gospodin molio “da svi budu jedno; kao što si ti, Oče, u meni i ja u tebi, neka i oni budu u nama da svijet vjeruje da si me ti poslao” (Ivan 17,21 [naglasak dodan]). Istinsko jedinstvo je vidljivo, doktrinarno i duhovno.
Katoličku crkvu nije utemeljilo puko ljudsko biće; osnovao ju je utjelovljeni Bog. To je jedina prava Crkva Isusa Krista jer: 1) Katolička Crkva je jedina kršćanska Crkva koja u ljudskoj povijesti seže do samog Krista; 2) Katolička Crkva je jedina kršćanska Crkva koja posjeduje nepobjedivo jedinstvo, intrinzičnu svetost, trajnu univerzalnost i neosporan apostolski temelj za koji je Krist rekao da će razlikovati Njegovu pravu Crkvu; 3) apostoli i crkveni oci, koji su sigurno bili članovi Kristove prave Crkve, svi su se izjašnjavali da su članovi ove iste Katoličke Crkve; i 4) samo Katolička Crkva posjeduje četiri obilježja jedne ujedinjene Crkve, jer ona nije skup natjecateljskih crkava, sveta, jer ona je Kristova Zaručnica, katolička, jer ona je univerzalna cjelovita Crkva utemeljena na svakom kontinentu koja propovijeda ista evanđeoska poruka, i apostolska, jer je došla od Krista preko apostola. (Zarezi između ovih karakteristika su važni! Sva četiri moraju biti prisutna.) Sveta misa koja se svakodnevno održava u cijelom svijetu je ista.
Katolička Crkva je jedina Crkva koja ima autoritet koji joj je dao sam Bog. Nijedna crkva koju je utemeljio obični smrtnik ne može pokazati niti jedan biblijski redak koji daje autoritet za osnivanje druge crkve osim one koju je utemeljio Isus Krist. Presveto Trojstvo nije ovlastilo nijedno ljudsko biće da osnuje crkvu. Ako bi itko dobio ove vjerodajnice za osnivanje crkve, to bi bio sveti Pavao. U Gal 1,11-12, on izjavljuje da nije bio poučen Evanđelju, već ga je primio kroz Božje otkrivenje od Isusa – ali čak je i Pavao slijedio autoritet dan Petru i onima koji su bili na glasu. (Vidi Djela 15 i Galaćanima 1,18.)
Učiteljstvo Katoličke crkve je duhovna vlada koju je Bog postavio da poučava, upravlja i posvećuje svakog muškarca, ženu i dijete. Sveti Pavao nas podsjeća: “Svaka duša neka se podlaže vlastima nad sobom. Jer nema vlasti doli od Boga: koje postoje, od Boga su postavljene.” (Rimljanima 13,1-2 [naglasak dodan]). Odbaciti Kristovu Crkvu znači odbaciti Božju vlast nad čovječanstvom.
Je li intelektualno pošteno misliti da Duh Sveti podučava nešto drugačije tisućama drugih kršćanskih denominacija koje su utemeljili obični smrtnici, a ne Isus? Ne; Isus Krist je osnovao samo jednu Crkvu i povjerio joj puninu milosti i Istine.
Griješi li Bog? Naravno da ne. Pa zašto postoji nejedinstvo? Zašto u Sjedinjenim Državama postoje deseci tisuća „crkava“ koje nisu definirane poreznim zakonom? Odgovor je temeljan i jednostavan. Gotovo svaka od ovih “crkava” uči nešto drugačije na temelju privatnog tumačenja svog utemeljitelja ili pastora. Većina će spremno priznati da to čine.
U čemu je problem pluraliteta kršćanskih denominacija? Naš Gospodin je bio vrlo jasan kada je rekao: “Tako će biti jedno stado, jedan pastir” (Ivan 10,16 [naglasak dodan]). Jedinstvo je nužno i Kristov preduvjet. Dekret o ekumenizmu iz Drugoga vatikanskog sabora kaže da “podjela otvoreno proturječi Kristovoj volji, sablažnjava svijet i šteti svetoj stvari propovijedanja Evanđelja svakom stvorenju.” Raskol je rana Tijela Kristova.
Danas lako vidimo koliko smo daleko od jedinstva. Ipak, ne vjerujemo da bi Trojedini Bog ikada odobrio podjele u svojoj Crkvi.
Riječi Katolička crkva, koje je prvi upotrijebio sveti Ignacije Antiohijski, na grčkom su ekklesia katholikos. Katholikos je izveden kombinacijom dviju riječi, kata što znači “koji se tiče” i holos što znači “cijeli”. Dakle, to doslovno znači “u vezi s cjelinom”, ili je pojednostavljeno kao “univerzalno”. Ekklesia znači “prozvani”; stoga se današnja Katolička Crkva sastoji od onih klera i laika koje je Krist pozvao da se saberu u Njegovo sveopće Tijelo.
Istinski vjerovati u Krista znači željeti jedinstvo, a željeti jedinstvo znači željeti pravu Crkvu. Molimo i radimo na tome da ostvarimo to jedinstvo – iscjeljenje i ponovno ujedinjenje Kristova Tijela na zemlji.