"Lika je već stoljećima mjesto gdje su zime jake, a ljeta vruća. Uz te uvjete ličani su očvrsnuli i razvili upornost koju se može prepoznati i u našoj priči koju pričamo. S druge strane bih istaknuo mentalnu i fizičku snagu po kojoj su ljudi ovog kraja poznati, a o tome svjedoče i imena poput Nikole Tesle i Marijana Matijevića. Upornost, tvrdoglavost i nešto pameti, to je dobitna kombinacija!"
Ante Fumić vlasnik je komunikacijske agencije PRiLIKA komunikacije i portala Lika Club te suvlasnik turističkog magazina The Plitvice Times s kojim su Plitvička jezera stavljena u medijski fokus stranih medija. Mladi poduzetnik i stručnjak za odnose s javnošću iza sebe ima više od desetljeća iskustva u promociji Like i Ličko-senjske županije. Za sebe kaže da je lokalpatriot, veliki radoholičar, zaljubljenik u putovanja i dobru hranu. Za Hrvatsku katoličku mrežu govorio je o naporima koje on i njegovi zaposlenici ulažu u promociju djedovine.
Najglasniji projekt tih godina bila je Lička noć u Zagrebu koja je okupljala stotine studenata s područja Like, ali i mnoge druge mlade ljude
“Bilo je više faktora koji su me pogurali u ovom smjeru, ali polazišna točka je uvijek bilo društveno djelovanje”, rekao je Fumić prisjećajući se početaka iz 2009. godine. Priča službeno započinje u Otočcu gdje sam s jednom kritičnom masom ljudi došao do zaključka kako bi bilo dobro osnovati studentsku udrugu u kojoj bi se udružili Ličani, studenti Gacke doline i svi ostali. Tridesetak studenata tada je oformilo udrugu koja i danas djeluje, a zove se Studentski zbor Gacke. Kroz taj Zbor studenata organizirani su projekti kojima se željelo široj populaciji predstaviti Liku, gradove i općine tog krajolika. Uz projekte obrazovnog karaktera pružali su i pomoć ličkim studentima u Zagrebu.
“Najglasniji projekt tih godina bila je Lička noć koja je okupljala stotine studenata s područja Like, ali i mnoge druge mlade ljude. Iz tih okupljanja rodio se projekt naziva Lika Clubbing koji za cilj ima promociju Like kroz organizaciju tematskih zabava i noćnih provoda, a stečeno iskustvo u marketingu, oglašavanju i odnosima s javnošću odlučio sam usmjeriti prema medijima. Moram priznati da su ulogu odigrale i godine, jer smo polako postajali prestari za cjelonoćne provode u klubovima. S kolegom Brunom Ćutićem pokrenuo sam domenu Lika Clubbing.eu koja je početak priče s kojom se i danas bavim.”
Pozitivnih promotora nažalost nemamo
“Domena uskoro mijenja naziv u Lika Club uz redizajn i usmjerenje s kojima ulazimo u društvo vodećih ličkih medija. A s tekućom godinom prema statističkim podacima mogu reći da smo postali vodeći lički medij”, istaknuo je ovaj stručnjak za odnose s javnošću. Sljedeći korak i prilika koju je Fumić prepoznao zove se The Plitvice Times – turistički magazin s kojim je Plitvička jezera i Ličko-senjsku županiju stavio na medijsku kartu poželjnih destinacija u Europi. Časopis je pokrenut 2017. godine na engleskom jeziku i kao takav bio je prvi svoje vrste.
“Lika ima mnogo medija, ali tada nije imala medij na engleskom jeziku. Kada uz tu činjenicu dodamo i onu da kroz taj kraj godišnje prođe više od 15 milijuna turista, bilo nam je jasno da veliki dio njih, ako ne i svi, ne razumiju ono što nacionalni mediji pišu, a tako i mi na svojim mrežnim stranicama. Portal je nakon godinu dana proširen i na turistički magazin koji tiskamo i nudimo na 60 distribucijskih točaka.”
Naš sugovornik je kazao da je jedna od ideja Lika Cluba bila pričati lijepe priče koje se ne prenose u nacionalnim medijima, priče koje nisu obojane politikom i problemima. Prepreku vidi u načinu na koji se govori o Lici, ili koliko se ne govori poticajno. “Pozitivnih promotora nažalost nemamo”, poručio je Fumić i dodao kako se ne govori dovoljno o ljepotama koje taj krajolik ima, o ljudima i gostoprimstvu po kojem su poznati, o hrani i raznovrsnostima koje taj kraj pruža u kulturološkom i geografskom smislu. Zahvalan je što je uz pomoć dobrih ljudi stvorio medijske alate kojima može prema svijetu komunicirati upravo te konkretne stvari.
Upornost, tvrdoglavost i nešto pameti, to je dobitna kombinacija
Fumić je s nama podijelio anegdotu na poticaj svim mladih poduzetnicima, studentima, studentskim zborovima i organizatorima koji žele pokrenuti dobru priču u okruženju dobrih ljudi.
“Početak je uvijek težak. Tijekom organizacije prve Ličke noći pred nas su postavljeni uvjeti od strane kluba: koliko ljudi treba dovesti, kako urediti program, na što paziti. Nisu nam u korist išle niti činjenice da Udruga često nije imala novaca te da su donacije bile rijetke. No to nas nije obeshrabrilo i odlučili smo probati. Svaki tjedan se nas dvadesetak u organizacijskom odboru sastajalo i planiralo kako provesti plan u djelo. Ljudi s kojima smo surađivali veoma su nas podcijenili i u neku ruku omalovažavali. Nije bilo s njihove strane podrške i vjere da ćemo skupiti 1000 osoba, jer ličana ima manje nego li recimo slavonaca koji se okupljaju na svojim večerima. Naravno da smo uspjeli i iznenadili sve koji nisu očekivali da ćemo napuniti klub. Poslije toga su slijedile čestitke, pohvale itd… Mi smo jednostavno pričali našu priču. To je rezultat velikog truda koji smo mi svi uložili. A sav naš trud bio je na volonterskoj bazi.”
Na kraju je naš gost istaknuo da je veliki dio njegovog uspjeha upravo to što ima ličke korijene. Ličane je okarakterizirao kao uporne i tvrdoglave ljude koji su takvi kao posljedica surovosti koju u sebi nosi lički krajolik.
“Lika je već stoljećima mjesto gdje su zime jake, a ljeta vruća. Uz te uvjete ličani su očvrsnuli i razvili upornost koju se može prepoznati i u našoj priči koju pričamo. S druge strane bih istaknuo mentalnu i fizičku snagu po kojoj su ljudi ovog kraja također poznati, a o tome svjedoče i imena poput Nikole Tesle i Marijana Matijevića. Upornost, tvrdoglavost i nešto pameti, to je dobitna kombinacija!”