Iako je ovaj horor snimljen sada već davne 1997. godine, poruka ovog filma uvijek će biti aktualna. Unaprijed upozoravam čitatelje koji nisu gledali film da ovaj članak donosi i sadržaj filma (spoiler).
Kevin Lomax, mladi i uspješni odvjetnik, zajedno sa svojom suprugom Mary Ann odlazi u New York, gdje tek treba izgraditi svoju uspješnu odvjetničku karijeru. Ta želja za velikom karijerom mladom Kevinu, kao i svakome od nas predstavlja zamku kojoj se ponekad teško othrvati.
Ovaj je mladi odvjetnik uspješnoj karijeri podredio sve što se moglo podrediti. Želja za biti poznatim i uspješnim odvjetnikom zauzela je prvo mjesto na njegovom pijedestalu, kojem je podredio svo svoje vrijeme, pa čak i odnose, kako to obično i biva u karijerizmu. Onima koji žele ostvariti svoju karijeru vlastita obitelj nerijetko biva shvaćena kao prepreka željenom cilju.
Na početku filma prikazan je i John Milton, koji aludira na Sotonu, što je na kraju filma i eksplicitno prikazano. Scena na samom početku, u kojoj John odvodi Kevina na vrh nebodera u New Yorku i govori mu kako je sve ono što mu pokazuje u njegovom vlasništvu ne može ne podsjetiti na scenu u kojoj Đavao pristupa Isusu u pustinji i govori isto.
Čovjek je znamo, u stanju klanjati se svemu što nije Bog. U modernom vremenu, često smo idolopoklonici vlastitog vremena, zdravlja, novca, a nerijetko i sumanutih ideja, koje ne vode nigdje osim u propast. Ne prepoznajući to, naši bližnji, baš kao i Kevinu predstavljaju tek prijetnju na našem životnom putu.
Klanjajući se lažnim bogovima, i sama percepcija svijeta oko nas biva podložna promjeni. Kevin, koji je odlučio postati najboljim odvjetnikom, odjednom postaje osoba koja svoju vlastitu suprugu zanemaruje te ulazi u ljubavnu aferu s jednom od svojih kolegica. Mary Ann odjednom više nije njegova životna suputnica, već ona koja mu postavlja “stupice” na njegovom putu. Naravno – iz njegovog kuta gledišta.
Onima koji žele ostvariti svoju karijeru vlastita obitelj nerijetko biva shvaćena kao prepreka željenom cilju.
Kroz film se pojavljuje i Kevinova majka, pobožna starica, koja biblijskim citatima u pravo vrijeme Kevinu progovara o onome što mu se događa i što će mu se dogoditi ukoliko nastavi sa započetim ponašanjem. Ne odstupajući od boga karijere, uspjeha i novca, Kevin ne može čuti svoju majku te i u njoj, baš kao i u svojoj supruzi vidjeti ništa drugo doli prijetnje.
I tako, klanjajući se, Kevin biva potpuno izgubljen. John Milton, s druge strane, biva sve zadovoljniji što je Kevin prazniji i frustriraniji. Ta nam analogija itekako može poslužiti kao primjer u duhovnom životu. Kevinovo stanje izgubljenosti s vremenom, nakon ženine smrti, prelazi u stanje očaja, ali i posvemašnje zaslijepljenosti, budući da i dalje ostaje u odnosima s Johnom, kao i kolegicom koja mu se počela sviđati. Pred kraj filma, očitovavši se, Sotona Kevinu predstavlja svoju percepciju Boga i nameće je kao jedinu ispravnu.
U modernom vremenu, često smo idolopoklonici vlastitog vremena, zdravlja, novca, a nerijetko i sumanutih ideja, koje ne vode nigdje osim u propast.
Shvativši na samom kraju filma da sva ova radnja nije bila stvarna, ostaje zbunjen, budući da mu se ponovno prilazi John Milton i na vrlo lukav, indirektan i perfidan način poručuje: Uvijek vrebam.
Promišljajući o poruci filma, Isusove riječi o tome kako bogataš ne može u Kraljevstvo Nebesko pobliže pojašnjavaju kako bogatstvo samo po sebi nije problematično, koliko je čovjekov stav prema bogatstvu. Bilo ono materijalno, ili radilo se o nekom obliku idolopoklonstva, čovjek misleći da postaje sve slobodniji, biva sve zarobljeniji. Kevin nam je upravo to i pokazao.