U HKR-ovoj emisiji "Novi valove dobrote" urednika i voditelja Borne Marinića u ponedjeljak, 10. svibnja, gostovala je edukacijska rehabilitatorica Mara Modrić.
Borna Marinić i Mara ModrićModrić je zajedno s još tri kolegice pokrenula inicijativu “Edukacijski rehabilitator – ključ inkluzije”. Naime, kao edukcijski rehabilitator zaposlena u školi uvidjela je brojne teškoće u svojoj struci.
“Želja nam je kroz ovu inicijativu ljudima približiti specifičnu djelatnost, ulogu i poziv edukacijskog rehabilitatora. Nedovoljno smo poznata profesija koja je deficitarna u zdravstvenom i obrazovnom sustavu. Inkluzija djece s teškoćama i osoba s invaliditetom u društvo omogućena je uz našu podršku”, istaknula je naša sugovornica koja je završila Edukacijsko-rehabilitatorski fakultet u Zagrebu.
Kako je objasnila Modrić, prije dva mjeseca odlučila je s tri kolegice pokrenuti ovu inicijativu u cilju da ta djelatnost bude jasnija što većem broju ljudi.
Smatram da je inkluzija djece s poteškoćama i osoba s invaliditetom naš civilizacijski doseg, a edukacijski rehabilitatori znaju najviše o tome.
“Smatram da je inkluzija djece s poteškoćama i osoba s invaliditetom naš civilizacijski doseg, a edukacijski rehabilitatori znaju najviše o tome. Želimo sudjelovati u prilikom donošenja odluka u djelatnostima obrazovne i zdravstvene skrbi. Želimo utjecati na razne propise Republike Hrvatske te na lokalnu samoupravu prilikom zapošljavanja rehabilitatora.”
Objasnila je da su roditelji bombardirani informacijama, ali kao stručnjakinja smatra kako je bolje reagirati prije na moguće teškoće u razvoju nego kasnije.
“Kad se kod djece otkriju teškoće tek sa 7, 10 ili 12 godina, njih je teže otkloniti nego kad se otkriju ranije. Roditelje prati pedijatar, a treba se posebice promatrati razvoj grube motorike do prve godine života, razvoja komunikacije do druge godine te kako se dijete od tri, četiri godine socijalizira. Ako vam roditeljski instinkt govori da nešto nije u redu radije kontaktirajte pedijatra nego da ostavite to po strani.”
Modrić danas radi kao učiteljica i edukacijska rehabilitatorica u školi.
“Radim s djecom koja pohađaju poseban program s djelomičnom integracijom. Učiteljima je također potreban naša pomoć. Još uvijek radimo po programu iz 1984. godine, ali nadamo se skorim promjenama.”
Mara Modrić je poručila da edukacijski rehabilitari znaju što rade te da to sve što čine, čine radi dobrobiti djece ili osoba s invaliditetom koja su im stavljena na brigu.